tisdag 28 februari 2012

Oskarshamn

Igår var jag i Oskarshamn, jag var inbjuden att tala på FPs årsmöte och passade samtidigt på att göra ett studiebesök. Den lokala FP-föreningen hade ordnat ett besök i hamnen. Där håller de på med ett stort saneringsprojekt där de ska rena botten i hamnen. Det har funnits många fabriker runt hamnen ( bl.a. En kopparfabrik och en batterifabrik) avloppet har också gått rakt ut i detta område. Även om dessa föroreningar skedde för många år sedan så ligger de kvar på botten. Om inget görs så kommer dessa föroreningar att spridas i hela havet. Det känns så bra att man tar tag i detta och på så sätt bidrar till ett renare Östersjön!
Jag vill passa på att tacka FP i Oskarshamn för att de hade gjort ett så fint program för mig. Dagen avslutades med att jag höll årsmötestal på deras årsmöte!
Idag är jag återigen på plats i Stockholm och har varit i riksdagen. Efter dagens gruppmöte halkade jag i korridoren och stukade foten rejält. Så nu ligger jag med en lindad fot med en påse frusna ärtor på ( det är bästa sättet att använda sig av ärtor enligt mig, jag tillhör den svarar som inte äter dem).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar