onsdag 15 februari 2012

8 År

Jag sitter på mitt kontor i Stockholm och snön vräker ner utanför mitt fönster. Jag är lite kluven till vädret, för barnens skull är det roligt med snön men själv vill jag hellre ha vår. Denna veckan har vi sportlov hemma i Jönköpings län och i år var det min tur att ha Axel. Än så länge tycker han det är roligt att få följa med till Stockholm (han hade erbjudande om att följa med bästa kompisen till fjällen men valde Stockholm, det glädjer ett mammahjärta). Idag är också hans åttaårsdag, när jag tittar på honom undrar jag var den tiden har tagit vägen. Jag ser ju på Axel att det hänt väldigt mycket, själv har jag inte förändrats ett dugg, möjligen några fler gråa hår...;-)!
Fördelen med detta uppdraget är att man har väldigt mycket frihet att själv lägga upp sitt arbete, arbetet måste göras men när bestämmer jag till stora delar själv. Så idag har vi tagit en långlunch och varit på bio (Mästerkatten i stövlar) och ätit på Mc Donalds, Axel säger att detta varit hans bästa födelsedag. Det känns bra att kunna vara tillsammans och dela en upplevelse, i kväll kommer mormor och gratulerar honom och jag har lovat honom att få välja mat, vilket han ser fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar