onsdag 1 december 2010

Sega förhandlingar

Inser att jag har varit väldigt dålig på att blogga denna månad. en anledning är att det är ganska "segt" i den politiska värden, vi förhandlar och diskuterar men kommer inte fram till så mycket. Men en förhandling som varit lyckad är överenskommelsen med Socialdemokraterna om de olika betygskriterierna. Eftersom jag tidigare jobbat som lärare så vet jag hur bristfälligt det tidigare betygssystemet varit med alldeles för få steg. Man har skrivit + och - efter de olika betygen men de har inte spelat någon roll i slutbetyget. Enkelt förklarat kan man säga att betyget B och D kommer att vara "mellanbetyg" som ersätter tidigare + och - och det tycker jag känns bra.
Annars jobbar vi på för fullt och håller på med budgeten i våra olika utskott. Tyvärr så var det glest i stolsraderna på tisdagens utskott. Tågen behagade inte komma in i rätt tid. Själv hade jag varit klok och förutseende och bestämt mig för att åka upp till Stockholm redan på måndag kväll. Tåget skulle vara framme 20.40, 02.40 rullade vi in på Stockholms central....! Så kan det gå när man tycker att man är förutseende!
I kväll får jag besök av Peter (min man) här i Stockholm. Just nu så ses vi så sällan så det känns som om vi är på dejtingstadiet igen. Men vi kommer inte att tröttna på varandra i första taget - måste se det positiva i situationen ;-)!

2 kommentarer:

  1. Trevligt med 'gullande'...

    Jag trodde 'sega förhandlingar' skulle redogöra för Dina förhanlingar med Axel (sonen 6 år) ang
    fördelning av kostnad gällande resan över nyår.

    Men det kommer kanske senare.
    Tips: Läsvärt

    /mirvei Lidingö

    SvaraRadera
  2. Där förhandlar jag inte - han får betala allt "skräp" som han vill köpa och vi står för mat o resa ;-)!

    SvaraRadera