torsdag 9 december 2010

Nerröstade!

Kommer precis från kammaren och veckans sista votering som också blev Alliansens första nederlag. En samlad opposition har röstat igenom betydande besparingar i regeringskansliet. Å ena sidan kan jag tycka att rent politiskt så var det inte en så stor förlust, å andra sidan är det inte roligt att bli överkörd. Det kommer också att drabba många av de anställda som kommer att bli uppsagda lagom till jul, det känns inte bra. Hur det kommer att påverka demokratin får vi svar på först om några år.
Nu ska jag packa ner här på kontoret och ta tåget hem. I helgen så har jag lovat Axel att vi ska göra ljus som han ska ge bort i julklapp (risken är att det inte blir någon större hemlighet för julklappsmottagarna då jag skriver det här ;-) ). Tänkte också förbereda så mycket julmat som går i helgen så att det inte blir så stressigt den 23:e. Riksdagen har öppet till den 22:e så det är inte så mycket tid kvar sedan. Det är vid sådana tillfällen som man önskar att man hade en hemmaman som fixade allt....men det är nog enda gången som jag önskar det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar