tisdag 13 mars 2012

Ungdomsriksdagen!

I helgen har Folkpartiet haft sitt årliga riksmöte. Då samlas Folkpartister från hela landet, från alla politiska nivåer, för att diskutera aktuella politiska frågor. Förutom det politiska samtalet så är det fantastiskt stimulerande att träffa kollegor från hela landet, den sociala biten är minst lika viktig.
Nu är jag tillbaka i riksdagen igen och har en fullspäckad vecka framför mig. I vanliga fall brukar jag åka hem på torsdagseftermiddagen efter voteringen men denna veckan ska jag vara kvar till fredagen. På fredag har vi "ungdomen riksdag" vilket innebär att det kommer gymnasister från hela landet och får under fredagen vara med på en dag med ( fejkade) utskottsammanträden och votering. Tidigare har de fått skriva motioner inför denna dag som ska beslutats om under fredagens utskottsmöten. Jag har fått förtroendet att vara utskottsordförande för Socialutskottet, det ska bli väldigt spännande att få deltaga i detta. Några ungdomar som är med i ungdomens riksdag kommer hemifrån Eksjö vilket gör att det är extra roligt! Denna klass ska jag också få guida runt i riksdagen på onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar