söndag 25 mars 2012

Helgfunderingar!

Sitter i tv-soffan tillsammans med familjen och äter våfflor dagen till ära. Denna helgen har vi varit hemma alla tre och varit hellediga, så skönt. Vi har hunnit att fixa en hel massa både inne och utomhus. Jag inser att jag har en hel underbar familj som låter mig syssla med det som jag tycker är roligt och intressant utan att de gnäller på att jag är borta för mycket. När vi väl är hemma tillsammans så tar vi verkligen tillvara på den tiden. Jag tycker egentligen inte om ordet kvalitetstid men i detta fall så stämmer det in på vår tillvaro. Vi njuter verkligen av att få vara hemma och tillsammans.
Jag frågade Axel om han tyckte det var jobbigt att jag var borta så mycket pga av mitt uppdrag, han svarade då; -" men mamma, vad skulle du göra annars, det är ju det som du vill jobba med och annars skulle du ju vara arbetslös". Fördelen är att jag har varit politiskt aktiv hela hans liv ( om än på kommun- och landstingsnivå) så han vet ju inget annat. När jag började som riksdagsledamot och skulle vara i Stockholm några kvällar i veckan fick han frågan, av en släkting till oss, vad han tyckte om det. Hans svar var att det spelar ingen roll om hon är i Jönköping eller Stockholm på kvällarna!! En klok liten kille som vi har!
I morgon börjar en ny arbetsvecka och det känns skönt att ha fått ladda batterierna tillsammans med familjen hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar