lördag 31 mars 2012

Årsmöte och husvagn!

Idag är första dagen denna veckan som jag är ledig och jag kan konstatera att det är behövligt. Förra söndagen fick jag en riktig "bonnaförkylning" och den vill inte släppa greppet om mig.
Igår så hade Folkpartiet i Jönköpings län årsmöte, vi omvalde Magnus Olofsgård till ordförande, jag fick förtroendet att bli förste vice ordförande och Ann-Katrin Strand andre vice ordförande. Styrelsemötene är på måndagskvällar vilket innebär att jag ofta har möjlighet att vara med, en del möten går ju också att ha via telefon.
Pga denna envis förkylning så blir det inga större aktiviteter idag men vi ska åka till Tenhult och byta husvagn. Vi har säsongsplats i Västervik och snart är det dags att ställa upp vagnen för säsongen. Ibland så får jag frågan varför vi har husvagn när vi redan har så många boende. Fördelen med den är att där finns inga "måsten" och man har möjlighet att"bara vara". En annan anledning är också att det är enkelt för Axel att hitta kompisar att leka med utan en massa planering. Eftersom vi annars bor på landet utan några grannar i närheten så krävs det en hel del planering när han ska leka med någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar