torsdag 29 mars 2012

Igår hade jag besök av fem socionomstuderande från Hälsohögskolan i Jönköping. Att få besök "hemifrån" och berätta om sitt uppdrag tycker jag är väldigt inspirerande och givande. Eftersom jag själv gick samma utbildning, på samma skola, för tjugo år sedan var jag nyfiken på hur utbildningen ser ut idag. Jag blir lite förskräckt när jag hör att många av lärarna färgar föreläsningarna politiskt. Som lärare är det viktigt att vara så neutral som möjligt och bara föra fram fakta. Eftersom jag själv arbetet som omvårdnadslärare så vet jag att det är svårt, men jag försökte i alla fall. Redan då var jag politiskt aktiv och mina elever visste vilket parti jag tillhörde. Detta gjorde att jag ansåg att jag var tvungen att vara ännu mera neutral i mina uttalande. Men tyvärr så verkar inte alla mina lärarkollegor ha kommit till denna insikt!
Jag har varit förkyld och haft feber hela veckan så idag ska jag försöka att göra så lite som möjligt ( jag har två möten inbokade men i övrigt så ska jag vila). Axel har rethosta och har varit hemma från skolan igår och idag, snart ska jag hämta honom hos hans pappa så att han (pappa) också kan få jobba lite idag.
I morgon har FP i Jönköpings län årsmöte i Vaggeryd, det är ett utmärkt tillfälle att träffa andra Folkpartister i länet. Tyvärr så kan jag nog inte vara med hela dagen då jag är ganska krasslig men jag ska i alla fall åka dit en stund efter lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar