onsdag 6 oktober 2010

Sorg och glädje!

Tills i går förmiddag så levde jag i tron att Tobias Krantz skulle fortsätta som minister och att jag skulle få ersätta honom i riksdagen. Tobias ringde mig i går förmiddag och meddelade att han inte skulle fortsätta som minister och att han kommit fram till att han även skulle avsäga sig sin riksdagsplats. Detta scenario fanns inte i mitt medvetande över huvud taget så jag var lite omtumlad hela gårdagen. Jag önskar Tobias lycka till i framtiden - vad han nu kommer att göra....!
Själv så ska jag göra mitt bästa för att representera Folkpartiet i Jönköpings län. Tidigare har jag alltid haft Tobias att luta mig emot och fråga om råd när det behövts, nu ska jag stå på egna ben. Det känns lite skakigt men samtidigt så ska det bli roligt och spännande att anta denna utmaning.
Jag har blivit invald i Landstinget som en av fyra ledamöter för Fp. Tyvärr så har jag kommit fram till att jag inte kan kombinera mina båda uppdrag. Jag har under ett års tid varit både i riksdagen och landstinget med det är ingen lösning som fungerar i längden. så jag har bestämt att jag kommer att säga upp mitt landstingsuppdrag. eftersom jag är personvald och har fått ett stort stöd i mitt landstingsuppdrag så har det inte varit något lätt beslut att ta men jag tror att det blir det bästa!
Jag vill också passa på att tacka för stöd, hjälp, kryss och glada hejarrop som jag fått under valrörelsen. Nu ska jag göra mitt allra bästa.
När Axel fick höra att jag kommit in i riksdagen igen så blev han glad! Inte för att jag är riksdagsledamot utan för att han tyckte att det var så roligt på Gotland under Almedalsveckan och han hoppas på att få följa med igen!

4 kommentarer:

  1. Man kanske skulle åka tilll Almedalen nån gång!

    SvaraRadera
  2. För mig var det första gången i Almedalen. Jag blev positivt överraskad över alla intressanta seminarie, utställare och övriga händelser. Axel var mest glad över badmöjligheter och att samla knappar från olika partier och organisationer ;-)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!

    Tänkte på dig när jag läste regeringssammansättningen och tyckte att det var jättetråkigt att du inte skulle vara kvar, men nu ska du det ändå! Kul!

    SvaraRadera