torsdag 21 oktober 2010

UF

Har precis landat på kontoret efter ett mycket spännande lunchmöte. UF (Ung Företagsamhet) firar 30 år och hade "födelsedagsfest" på en gymnasieskola här i Stockholm. Flera UF:are presenterade sina företag och vi fick se hur man arbetade med entreprenörskap i grundskolan. Härligt att se hur kreativa ungdomarna var och hur de tänker utanför ramarna.
Axel har bestämt att han ska bli kock och ha en egen restaurang när han blir stor. Jag undrade varför det? För att alla behöver äta och jag vill själv bestämma hur jag ska jobba, blev hans svar. Det kanske blir så att det blir lika självklart att starta eget eller vara anställd, för dagens unga. Man kan ju alltid hoppas!!
Nu ska jag snart avsluta min Stockholmsvecka och ta tåget söder ut. Men som alltid ska jag gå förbi Hötorget och saluhallen för att köpa med mig färska blommor och skaldjur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar