måndag 18 oktober 2010

Höstaktiviteter

Sitter hemma på kontoret och har "pappers- och datordag". Utsikten från mitt hemmakontor är helt fantastiskt vackert - en spegelblank Sommen (en av våra stora sjöar för er som mot förmodan inte vet detta...) och färgsprakande natur så att det är svårt att få något gjort då man bara vill titta på denna vackra tavla!
Nu är det allmän motionstid i riksdagen vilket innebär att alla riksdagsledamöter sitter på sin kammare och funderar på motioner. En rekommendation är att man inte ska skriva motioner i eget utskott vilket gör det något knepigt. Det är inom dessa som man oftast har mest kunskap och flest motionsideér. Men det brukar lösa sig till slut! Om du som läser detta har några bra förslag till motioner så får ni gärna skriva ner dem och skicka till emma.carlsson.lofdahl@riksdagen.se
I kväll så ska jag till Fontänhuset i Eksjö, där jag sitter i deras styrelse. Fontänhuset är en ideell organisation som bygger på medlemmarnas deltagande i verksamheten. Medlemmarna är individer med psykiska funktionshinder. På Fontänhuset får de möjlighet att deltaga i olika arbetsuppgifter som de utför tillsammans med sina handledare som är anställda av föreningen. Detta är ett alternativ till den dagliga verksamheten för psykiskt funktionshindrade som kommunerna bedriver. Skillnaden är att medlemmarna är med i alla aktiviteter och beslut som tas på Fontänhuset och att man ser till möjligheter istället för hinder/sjukdom.
Förra veckan tog jag min årliga höstresa till Gekås i Ullared. Axel har vuxit flera centimeter i sommar så han var i stort behov av nya kläder. Nu har jag handlat så att han bör klara sig fram till sommaren. Jag har inte tid till att springa i affärer titt som tätt så det är skönt att ha fått allt handlat och klart inför vintersäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar