söndag 24 oktober 2010

Ny Landstingsgruppledare

Igår var jag på FP:s stämma i Jönköpings län. Vi skulle välja representanter till de olika uppdragen i Landstinget. Tyvärr så har vi minskat och har nu bara 4 mandat i Landstingsfullmäktige. Som jag tidigare har skrivit här så blev jag personvald till Landstinget men har, efter mycket vånda, bestämt mig för att lämna det uppdraget och lägga all kraft och energi på riksdagsuppdraget.
Vi har valt Lena Skaring Thorsén som ny gruppledare, Esse Petersson (som tidigare varit gruppledare i 12 år) kommer att finnas kvar som ersättare och ge Lena råd och stöd i sin nya roll. Lena har i många år arbetat inom Landstinget (som bla barnmorska) och har lång erfarenhet som kommunpolitiker i Jönköpings kommun. Ett av hennes ansvarsområden kommer att vara primärvården. Det kommer att bli en utmaning som jag är helt säker på att hon kommer att klara med glans. Jag önskar henne Lycka till och skickar en grattishälsning.
När jag var på mötet så var Axel hos sina kusiner, två och tre år gamla (ja, min bror och svägerska var också hemma ;-) ). När jag kom för att hämta honom så sa han; "Tur att du kom nu - det är inte enkelt för en sexåring att ta hand om småbarn själv". Snacka om att ta sitt "storkusinansvar". På eftermiddagen tog vi en tur till Monkey Town (stor "inomhuslekplats" i Jönköping) och jag var förlåten för att jag arbetat och att han hade fått ta ett så stort ansvar på förmiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar