måndag 27 september 2010

Kryss eller kartonger!

Ibland undrar man vad det är som driver oss politiker till att utsätta oss för dessa val vart 4:e år. Om det går bra och man får många kryss så är det frid och fröjd men om det inte går så bra som man hoppats så är det inte lika roligt....!
I fredags så var jag uppe i Stockholm för möte med Fp:s nya riksdagsgrupp. Utanför dörren på vissa kontor så satt en lapp med uppmaningen att "packa så fort som möjligt" och en massa flyttkartonger överallt. Det är en effektiv organisation, här får man inte "smälta situationen" utan det gäller att gå till handling direkt. På måndag så ska de nya ledamöterna ha tillgång till sina rum så det är bara att gilla läget och packa - om man åkt ut.
Min situation är lite met komplicerad. Jag är försteersättare för Fp i Jönköpings län, där vi har ett mandat. På första plats står Tobias Krantz som varit minister (stadsråd). Om han får fortsätta med detta så är jag kvar (som stadsrådsersättare) annars så har jag inte min riksdagsplats kvar. Just nu så sitter man och förhandlar om vilka ministerposter som vilket parti ska ha och vilken person som ska besätta dem. Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att Tobias får förnyat förtroende.
I fredags så hade vi det obligatoriska "fredagsmyset" med god mat och Idol på TV.Flera deltagare röstades bort och fick gråtande åka hem med spruckna drömmar. Då säger Axel: -Men de har ju sin familj att åka hem till, det är ju det viktigaste i livet! Kan vara bra att ha med sig denna snusförnuftiga tanke också i politiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar