söndag 5 september 2010

Kampanjande och kantareller

Det är väl när valrörelsen är igång som bäst som man ska blogga som mest! Tyvärr så inser jag att jag inte lever upp till detta. Men istället så försöker jag att träffa så många väljare som möjligt "i verkliga livet". Jag tror inte att social medier kan ersätta de personliga kontakterna, däremot så tror jag att det är ett bra komplement.
Veckan kommer att fortsätta med diverse debatter och kampanjande i olika städer, främst på höglandet. På onsdag är det Eksjö marknad och då kommer jag att vara där och servera "Folkpartitårta" och kaffe till marknadsbesökarna. Det har Folkpartiet i Eksjö gjort i många år - det är en trevlig tradition som jag inte vill missa.
Mätningarna duggar nu tätt och det är lätt att känna sig säker på en Alliansseger. Men valet vinns inte förrän vi får en majoritet av rösterna på valdagen. Därför så gäller det att arbeta hårt för att få väljarna att välja oss för Sverige ska lyckas med jobben, skolan och välfärden.
Igår var jag i skogen och plockade kantareller, det finns inget bättre sätt att rensa huvudet som att gå ut i skogen. Men nu kommer baksidan av myntet - jag måste rensa svampen!! Men vi kommer att avsluta en skön helg med var sin kantarellsmörgås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar