måndag 6 september 2010

Magsjuka!

Klockan är 04.20 och jag kan inte sova! I går natt fick jag maginfluensa och har sovit i över ett dygn, så nu bör jag vara utvilad. När man blir sjuk mitt i valrörelsen så är den första tanken; inte nu, det går inte jag som har så mycket inbokat! Men tydligen så gick det - Magnus Olofsgård hoppade in och tog en debatt på Eksjö gymnasium (Tack Magnus) och jag tror Vetlanda överlever utan min medverkan på torget i morgon. Det kan vara ganska nyttigt att inse att man inte är oersättlig - på något sätt så fixar det sig ändå.
Började också fundera över vad det är som gör att väljarna väljer att rösta på den person som de gör. Ja, troligen inte för att jag står på Vetlanda torg och delar ut personvalsmaterial. Jag tror att det man som politiker åstadkommit tidigare spelar stor roll. Att man lyssnat på människor, tagit deras funderingar på allvar och visat vad man själv står för. En valrörelse vinns inte på de 4 sista veckorna - den vinns genom förtroende under lång tid....det är i alla fall vad jag tror och hoppas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar