söndag 19 september 2010

Valdagen

Nu är det äntligen valdagen här! Det känns som om valrörelsen har varit ovanligt lång i år, de första debatterna var redan i våras. Men nu har vi (och då menar jag politiker från alla partier) gjort så gott vi kan och nu är det upp till väljarna att avgöra vem som får deras röst. Traditionen säger att man inte ska kampanja på valdagen, det är en helgdag som ska vara fri från kampanjande. För färsta gången så upptäcker jag att ett flertal politiker väljer att kampanja även idag. Men i denna fråga är jag väldigt gammeldags och vägrar att kampanja på gator och torg idag (blogga räknas väl inte...?!).
Tyvärr så helgar jag inte vilodagen, jag röjer ett hem som har förfallit totalt de senaste veckorna. I veckan så fick jag frågan om vi inte var jämnställda i vårt förhållande så att Peter skötte hemmet när jag jobbade som mest. Vi är väldigt jämnställda men vi har delat upp "hemuppgifterna". Han har haft fullt upp att veda (Axel har döpt allt som har med vedeldning att göra till verbet "veda") så att vi har kapad, klyvd och torr ved till vintern. Samtidigt så har Peter haft väldigt mycket att göra med sina företag de senaste veckorna. En anledning till detta är att hjulen börjar snurra igen och äntligen så kommer ordrarna in igen. Så det är ett väldigt positivt "problem".
Nu ska jag förbereda lunchen innan vi ska gå och rösta. Efter det så åker vi till Jönköping för att vara med på Fp:s valvaka. Vid 22-tiden ska jag vara med i SVT:s valvaka i Jönköping för att kommentera de lokala siffrorna.
Om ni inte har röstat så gör nu det - alla röster är lika mycket värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar