lördag 26 mars 2011

Vårkänslor!

Igår var jag på besök på Brinellgymnasiet i Nässjö för att se hur deras lärlingsutbildningar fungerar. Det var ett fantastiskt besök, det är dessa dagar som gör att det är roligt att arbeta som politiker. Jag var där i närmare 5 timmar och fick träffa elever, lärare, rektor, studievägledare och skolchef, en väldigt givande dag. Alla sprudlade av energi och hade hela tiden nya idéer som de ville förverkliga. Jag träffade några elever som gick sin lärlingsutbildning på bygg och el. De var så nöjda med sin utbildning. En del av dem hade haft det kämpigt i skolan och inte varit så intresserade av skolan. Lärlingsutbildningen hade fått dem att växa och få jobba med det de brinner för. Kärnämnena hade blivit mycket lättare för dem när de kunde koppla det till sin yrkesroll.
Idag har vi en fixardag här hemma. Jag hade tänkt att plantera lite vårblommor i utekrukorna men det var inte så enkelt. Jorden i krukorna var genomfrusen och en del gamla plantor lyckades jag inte få upp. Nu har jag flyttat ut krukorna i solen och hoppas på att de tinar till eftermiddagen. Även om solen skiner från en klarblå himmel så är det riktigt vinande kallt om man inte är i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar