onsdag 23 mars 2011

Riksmöte och plenifri vecka

I helgen har Folkpartiets riksmöte ägt rum i Göteborg. Då är alla FP-politiker inbjudna till en helgkonferens med olika hearings, seminarie och trevligt umgänge. I år var det drygt 800 som samlades på mässan i Göteborg som Folkpartist kan man ibland känna sig ganska ensam ute i kommuner och landsting därför är det skönt att se att vi är många i samma situation. Som kommun/landstingspolitiker är det ett sätt att få vara med och lyssna på vad som är aktuellt inom politiken och få dryfta frågor med andra i samma sits. Som riksdagsledamot så ger det inte lika mycket rent politiskt, vi jobbar med dessa frågor dagligen och är ganska uppdaterade. däremot så är det väldigt trevligt att få träffa FP:are från övriga landet, gamla och nya bekantskaper
Denna veckan har vi plenifritt i riksdagen, det innebär att det inte är några sammanträden eller voteringar i riksdagen utan att vi själva disponerar tiden. En del väljer att åka på längre studieresor, själva eller med utskottet som de sitter i. De flesta har olika möten och besök i sina hemlän. Själv så har jag bokat in besök på olika skolor som jobbar med lärlingsutbildningar. Idag har jag varit på Bäckadalsgymnasiet i Jönköping och besökt bygg, transport och fordonsprogrammet. Jag kommer också att besöka Brinellgymnasiet i Nässjö och Gislavedsgymnasiet. När jag gjort dessa besök ska jag försöka att göra en sammanställning här.
Peter och jag är väldigt dåliga på att synka vår tillvaro. Denna veckan är han i Stockholm och jag hemma, förra veckan var det tvärt om. Men jag inser att jag får mycket mera gjort här hemma när jag är själv - det finns ju ingen att mysa med i soffan på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar