torsdag 10 mars 2011

Lärlingar!

Folkpartister runt om i Sverige är nu ute och besöker olika skolor som bedriver lärlingsutbildningar. Dessa utbildningar är ett suveränt alternativ för de som är mer praktiker än teoretiker. Jag har avsatt hela vecka 12 för att göra dessa besök i Jönköpings län. Jag tar gärna emot tips och ideér på skolor och arbetsplatser som jag kan besöka på min lilla turné.
Snart ska jag lämna Stockholm för denna vecka men innan dess har jag två saker att uträtta.
Om några minuter ska jag få privatutbildning i vårt mailprogram. Vi jobbar med Lotus Notes och jag har insett att jag inte vet alla funktioner i detta program. Riksdagen har ett föredömligt sätt att hjälpa förvirrade riksdagsledamöter, så snart ska jag behärska programmet fullt ;-) !
efter det så är det dags för veckans sista votering som vi troligen kommer att förlora två röstningar Det ena är en lag om sluten kontanthantering som hela oppositionen vill införa. Men än är inte sista ordet sagt - men om 1,5 timme vet vi utfallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar