fredag 11 mars 2011

Nyckelstrul!

Ibland så händer det vardagliga saker som blir ganska dråpliga. Se´n flera veckor tillbaka har jag haft pyspunka på min bil. Varje helg de senaste veckorna har jag pumpat däcket och lovat mig själv att åtgärda det den kommande vecka - och lika fort glömt bort det!!
Idag sa Peter att jag kunde låna hans bil när jag fick däcket lagat, han hämtade mig på däckfirman och vi åkte till hans jobb där han hoppade av. Bilen var igång och jag bytte till förarplatsen och for iväg för att handla och göra diverse ärenden. Till saken hör att Peter inte har en vanlig bilnyckel, det räcker att nyckeln ligger i bilen för att man ska kunna köra. När jag kom fram till affären kunde jag inte hitta nyckeln men jag antog att den låg i bilen och beslutade att det inte var värt att leta efter den. Bilen fick vara olåst och jag gjorde snabbt mina inköp. När jag kom tillbaka och skulle starta bilen så gick det inte. På instrumentbrädan stod det "KAN EJ IDENTIFIERA NYCKELN"! Med andra ord, nyckeln fanns inte i bilen...! Där stod jag med bilen full med mat och kunde inte köra den därifrån!
Som tur var så var jag i närheten av däckverkstaden. Min bil var klar så jag tog den tillbaka till Peters jobb. Han såg lite förvånad ut när jag kom i min bil och undrade vart hans bil var....!
Så kan det gå när man har bråttom, som tur var så löste det sig men vi har ett minne att skratta åt i framtiden.
Nu ska jag förbereda lite "fredagsmys", i kväll blir det Taco-paj, jag behöver lite variation ifrån den traditionella Tacon!
Hoppas ni alla får en riktigt skön helg med lite vår i luften!

1 kommentar:

  1. Det är tydligen viktigare för Emma Carlsson Löfdahl att blogga om "pyspunka" än att svara på mejl från sina väljare.
    Man saknar verkligen Tobias Krantz som Fp:s riksdagsledamot för Jönköpings län.

    SvaraRadera