torsdag 1 juli 2010

Tekniken strular!

Ibland så hade det varit ganska befriande att leva utan dator - min "jobbdator" vägrar ta min pin-kod och jag är helt förtvivlad. Att inte kunna läsa sina mail är väldigt frustrerande förr så ringde man varandra (på fast telefon) och då visste man att svarade inte personen så hade de inte fått mitt meddelande - enkelt! Nu så tror alla att man läser sina mail - helst flera gånger per dag! Ibland (på helgerna) så är jag lite "olydig" och låter inkorgen vila men varje gång så får jag dåligt samvete. Nu har jag inte dåligt samvete - nu är jag irriterad och frustrera, har inte kommit åt min mail sedan förra veckan!
Missförstå mig inte och tro att jag vill vara utan mobil och mail/internet - det är helt fantastiskt sätt att kommunicera på - när det fungerar! Förhoppningsvis så har de fixat problemet under dagen!
Nu har jag Axel bredvid mig och han är irriterad över att jag skriver på denna dator (min privata) för han vill ut och surfa och titta på lego! Tänk vad tiderna förändras - jag såg fram emot leksaksaffärens katalog som kom ut till jul...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar