tisdag 6 juli 2010

Fi fy....!

Alla medel är tillåtna för att få uppmärksamhet men nu tycker jag att Fi har gått för långt. Idag har de bränt 100000 kronor, i hundralappar, på en grill i Visby. detta för att påvisa löneskillnaderna mellan män och kvinnor. för mig så är det ett hån mot dem som har det knapert ekonomiskt, inte får dessa (oftast ensamstående lågavlönade kvinnor) det bättre för att man bränner upp 100000 framför näsan på dem.
Samtidigt så har Fi verkligen lyckats - de har fått den uppmärksamhet som de ville ha! Så nu avslutar jag denna diskussion (för att inte ge dem ännu mera plats ;-) )!
Idag så är det Folkpartiets dag och Jan Björklund kommer att hålla sitt tal på Almedalens scen kl 19.00, har ni inte möjlighet att vara där går det utmärkt att följa det på TV (och man ser bättre).
Igår var Axel och Peter med mig i Visby, helt plötsligt så hör jag Axel gå och muttra för sig själv. till slut blir jag nyfiken och undrar vad han säger?
"Folkpartiet och Alliansen är bäst de andra partierna luktar som en gammal häst" säger han då högt och tydligt. Jag kan inte riktigt hålla mig för skratt samtidigt som jag skäms en smula för att han är "indoktrinerad". Förhoppningsvis så kommer han att göra sitt eget val när han blir större och inte bara härma mamma (även om jag inte direkt säger att de andra partierna luktar som en gammal häst....)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar