måndag 20 augusti 2012

Skolstart

Som före detta omvårdnadslärare så gläds jag åt dagens besked om att man ska utreda möjligheten för de som läser på omvårdnadsprogrammet att få en yrkesexamen som undersköterska. Tyvärr så är det färre och färre som väljer att läsa denna inriktning och det kommer att saknas omvårdnaspersonal i framtiden. Möjligheten att fortsätta från undersköterska till sjuksköterska ska också ses över vilket också är en positiv utveckling.
I morgon åker jag och Axel till Stockholm för att gå på höstens första gruppmöte. Budgetförhandlingarna är i full gång och det är detta som vi ska tala om.
I Eksjö så börjar skolorna först på torsdag så han har ytterligare några dagar ledigt. Eftersom som jag ofta har dåligt samvete över att jag inte hinner vara med honom tillräckligt under terminerna ( men det tror jag att jag delar med de flesta föräldrar) så har jag valt att vara med honom så mycket som möjligt fram tills skolan startar. Han tycker fortfarande att det är spännande att få följa med till Stockholm och han är van vid att vänta på mig när jag har mina sammanträden.
Jag har lite svårt att ta in att Axel redan ska börja andra klass men tittar jag på honom så inser jag att han har blivit stor. Bara under sommaren har han vuxit fyra centimeter så vi måste köpa nya kläder inför skolstarten.
Men nästa vecka så ska jag vara i jobb fullt ut och jag har bokat in diverse studiebesök. Är det något som du tycker att jag ska titta närmare på, hör gärna av dig  om tips och idéer.
Så fort som riksdagen öppnar så är det motionstid för oss ledamöter. Om ni har tankar kring något som jag kan motionera om så är det också väldigt välkommet, jag kommer att börja mitt motionsskrivande redan nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar