onsdag 18 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter!

Jag vill börja med att önska er alla en riktigt god fortsättning på det nya året!
Själv har jag unnat mig några lediga veckor tillsammans med familjen vilket var behövligt och skönt!
Igår öppnade riksdagen igen och det känns riktigt roligt att vara tillbaka. Visst är det skönt med ledighet men lagom är alltid bäst!
Nytt år betyder att de flesta föreningar har årsmöte, detta märker vi riksdagsledamöter genom att vi blir inbjudna att tala på de olika årsmötena. Jag uppskattar verkligen att få dessa inbjudningar och åka ut i länet ( och ibland även utanför) och träffa människor som har många tankar och funderingar. För att jag ska kunna göra ett gott jobb så krävs det att jag får möta andra människor och lära mig av deras kunskaper och erfarenheter.
I morgon så åker Folkpartiets riksdagsgrupp till London för att ha en "kick off" inför det kommande året. Detta är ett av de få tillfällen under året då hela riksdagsgruppen är samlad en längre tid tillsammans och har möjligheter att tala igenom det kommande arbetet.
Jag har alltid dåligt samvete när jag lämnar familjen på helgen men Axel var snarare lycklig. Nu skulle han och Peter passa på att ha "grabbmys" (vad detta innebär vet jag inte riktigt och jag lär nog aldrig få veta det heller) och han passar på att sova i min säng när jag är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar