torsdag 26 januari 2012

Tågfunderingar!

Sitter på tåget på väg hemåt och läser om Socialdemokraternas nya partiledare, det förvånar mig att de väljer någon som inte sitter i riksdagen. Det kommer att innebära att han inte kan ta partiledardebatterna där utan måste ha någon annan som gör detta, det verkar bli gruppledaren. Har pratat med en kollega till mig som är Socialdemokrat och hon tror trots allt att det kommer att bli en bra lösning!
På lördag så väljer KD sin partiledare, personligen så hoppas jag att Göran får mandat att sitta kvar.
I dag ska jag, för ovanlighetens skull, hämta Axel på fritids. Eftersom vi oftast har votering kl 16.00 på torsdagar brukar jag inte ha den möjligheten då jag kommer hem sent på kvällen. Jag ser det som vardagslyx att få hämta honom och laga middag tillsammans. Jag vet att många av mina vänner tycker detta hämtande och " vardagsmatlagandet" är ganska jobbigt så det är ganska komiskt att inse att det är något som jag längtar efter!

2 kommentarer:

  1. Hämtande och vardagsmatlagandet kan vara ganska jobbigt om man gör det varenda dag. Rutiner. Gör man det någon gång då och då så blir det säkert något man längtar efter.

    SvaraRadera
  2. Det var precis så jag menade, det som de flesta ( och även jag tidigare) tyckte var lite småjobbigt är numera något som jag längtar efter!

    SvaraRadera