söndag 22 januari 2012

London och frisk luft!

Igår kom jag hem efter att ha varit i London med FP:s riksdagsgrupp på studieresa och konferens. ( För att det inte ska bli några missförstånd så är det bäst att tala om att vi själva stod för resan, inte riksdagen)
Vi har haft ett hektiskt men intressant program som var en del besök och utbyte med Liberalerna i England men också tid för egna funderingar och planering inför framtiden. När vi är i riksdagen så har alla så fullt upp att vi inte hinner diskutera mer än det som är på agendan för tillfället. Nu fick vi möjlighet att prata om fler frågor som vi tycker är viktiga och intressanta.
En annan positiv sak är att vi hinner umgås med varandra och på så sätt kan utbyta erfarenheter. Uppdraget som riksdagsledamot är väldigt mycket ensamarbete så det är skönt att diskutera med andra och lära sig av deras erfarenheter.
Men nu är jag tillbaka hemma igen, man uppskattar hemmet mycket mera när man är borta så mycket som jag är. Att få äta middag med familjen blir en höjdpunkt på veckan!
Jag ska nu packa upp, ta hand om veckans tvätt, laga middag och allt annat som behöver göras här hemma. Jag tyckte att Axel behövde komma ut och få lite frisk luft så jag sa till honom att gå ut. Han tittar på mig och säger; det är konstigt att jag behöver frisk luft men inte du!? Han har ju så rätt, får nog klä på mig och följa med honom ut en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar