tisdag 24 januari 2012

Ledarlösa!

Den sista veckan har pressen fokuserat på en enda sak - ledarkrisen i Socialdemokraterna En del tycker att det har varit positivt för Alliansen att Socialdemokraterna har haft problem med sin ledare och ser en möjlighet att locka över väljare från S. Själv har jag absolut inget emot att locka över väljare, det är ju det jag jobbar med dagligen. Men jag vill ha väljare som röstar på oss för att de tror på oss och våra ideer. Men jag vill inte att de ska rösta på oss pga en partiledare som missköter sig.
Jag tycker det är en tragedi, både för S och för Håkan Juholt att det har blivit denna "cirkus". Trots allt är det människor som det handlar om och det måste finnas lite mänsklighet också. Jag försvarar absolut inte hans misstag och klavertramp, det får han göra själv, men jag tycker att man ska sköta detta på en nivå som är värdig vuxna människor.
Även om jag inte delar Socialdemokraternas värderingar så har jag respekt för deras arbete och för de personer som är engagerade där. De är inte värda denna turbulens. Jag hoppas verkligen att de lyckas få ordning på partiet (sen kanska de inte behöver få så många fler väljare...)så att de kan få arbeta med politik igen. För att det politiska arbetet ska fungera så behöver vi en opposition och det har vi inte haft den sista tiden.
Tyvärr så växer också politikerföraktet pga denna röra och det skvätter även över på oss som sköter sig.
Så jag önskar verkligen Socialdemokraterna lycka till i sitt arbete med att hitta en ny partiledare!
till helgen ska även KD välja sin partiledare. Jag tycker att de har skött denna process ganska illa i partiet och är besviken på dem. Jag hoppas att även de kommer fram till en lyckad lösning till helgen så att de också kan få arbetsro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar