lördag 29 oktober 2011

Tacksamhet och kompetens!

Idag så bara slog det mig hur tacksam jag är för mitt liv! Jag har en underbar familj som jag älskar och lever ett fantastiskt liv. Precis som alla andra föräldrar så har jag emellanåt dåligt samvete för att jag inte räcker till. När jag har som mest att göra och flänger fram och tillbaka så undrar jag om det är värt priset?! Jag frågade Axel om han tyckte att jag skulle vara hemma på heltid och ha ett "vanligt" jobb? Han tittade på mig och sa; "Men mamma, du tycker ju att det är roligt att vara i riksdagen och jag tycker det är roligt att hälsa på dig! Du skulle ju bli arbetslös om du slutade där!" Efter det så bestämde jag mig för att sluta ha dåligt samvete!


I torsdags var jag med Axel i skolan hela dagen. Jag är så imponerad av de pedagoger som tar hand om våra barn, deras tålamod är beundransvärt. Jag frågade Axels lärare vad hon tyckte behövdes för att alla barn skulle få rätt bemötande och hjälp. Hon sa att det var inte mer resurser som behövdes utan utbildad personal med rätt kompetens. Det känns så bra att höra detta, vi har samma inställning. Att anställa "mer personal" gör ingen som helst nytta om de inte har rätt utbildning och kompetens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar