onsdag 9 november 2011

Konflikthantering!

Det har varit mycket diskussioner den sista tiden om att Fp och Svenska regeringen inte vill godkänna Palestina som en stat. Som i alla konflikter så är det inte enkelt att reda ut begreppen men jag ska försöka att göra det förståligt.
Vi har inget emot att Palestina blir en fristående stat, men då ska det också vara med ett fredsavtal mellan Palestina och Israel. Båda måste lova att lägga ner vapen, Hamas måste acceptera Israel som en stat och Israel måste sluta bygga nya bosättningar på Västbanken. Då har man kommit fram till en lösning som är acceptabel och det finns då två fristående stater. Men vi kan inte acceptera Palestina som stat om de inte accepterar Israel. Det är aldrig ens fel att två träter, båda sidor måste bjuda till för att nå en lösning!
Efter att ha haft en plenifri vecka så har jag ägnat dagen åt att sortera post, det blir en ansenlig mängd när man inte är här på en vecka. I dag har jag också hunnit med ett besök hos min Naprapat/Akupunktör. När jag i våras drabbades av akut diskbråck så fick han mig på benen inom en vecka. Nu har jag lovat mig själv att det inte ska få gå så långt igen, utan jag ska med jämna mellanrum fylla på mina energidepåer. Så efter att ha sett ut som en nåldyna och knådats som en vetedeg mår jag prima (förutom förkylning, men det hör ju hösten till)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar