onsdag 2 juni 2010

Sommaren närmar sig

Just nu är det en väldigt intensiv period för alla riksdagsledamöter. i vanliga fall är det fullt upp vid "terminsslut" men nu märks det att även mandatperioden snart är slut. Fullt med debatter i kammaren, dubbelt så mycket voteringar mot annars och avslutningar på alla möjliga och omöjliga ställen. till detta kommer att man ska vara med på teminsavslutningar, studentuppvaktningar, konfirmationer, födelsedagar (varför fyller alla i maj och juni?) och grillfester. samtidigt så är det väldigt roligt men jag tror att det är viktigt att ta sig tid till att "bara vara" och umgås med släkt och vänner utan en massa krav. Jag tror att de flesta av oss ser fram emot sommaren och den hägrande semestern. I början av juli åker jag till Gotland och Almedalsveckan, jag har aldrig varit där förut så det ska bli väldigt intressant. Sedan kommer jag att unna mig några veckors semester innan valrörelsen drar igång på riktigt. vi politiker älskar valrörelser - tänk er att hela Svenska folket, under en kort tid, är intresserad av just ert jobb. det är inte alla som får vara med om det. Men en sak har jag lärt mig genom åren - veckan efter valet ska man ha semester och sova ikapp - det är man värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar