måndag 28 juni 2010

Resande cirkus

De sista veckorna har varit väldigt hektiska men samtidigt mycket roliga. Det kändes nästan som "studenten" de sista veckorna i riksdagen. Allvar blandades med fest. I korridorerna hörde man många funderingar kring vad som skulle hända efter den 19:e september. En del sitter på "säkra mandat" men många med mig har betydligt mer osäkra mandat. Det hjälper inte att grubbla för mycket, det gäller att göra det bästa i valrörelsen och sedan får väljarna bestämma Ibland så blir jag lite trött på hela cirkusen kring valrörelsen. Egentligen så är det ju viktigare vad partiet/ledamoten har åstadkommit de senaste fyra åren och att de är trovärdiga. Men så fungerar inte en valrörelse - så nu är det snart dags att slänga sig in i denna resande cirkus. Samtidigt måste jag erkänna att det är roligt, majoriteten av Sveriges befolkning blir engagerade i mitt stora intresse i några veckor!
På fredag så åker jag till Almedalsveckan för första gången, det ska bli väldigt spännande. Jag tar med husvagnen (det är nästan omöjligt att få tag i boende i Visby denna veckan, och lyckas man så är det hutlösa priser) och familjen, förhoppningsvis så hinner jag umgås med dem mellan seminarie och föreläsningar.
Axel tycker att det ska bli väldigt spännande att åka färja och få bo i husvagn - tänk om man vore så lättroad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar