torsdag 26 april 2012

Kan inte beskrivas, måste upplevas!

Ibland är man med om saker som man inte vet hur man ska beskriva, i tisdags var en sådan kväll. en av mina kollegor hörde av sig och undrade om jag ville följa med på bio, och inte vilken bio som helst, det var Sound of music (orginalfilmen) med singalong!
detta innebar att vi skulle sjunga med i sångerna, dansa när de dansade och vara aktiva under hela filmen. Vi blev uppmanade att skrika vissa förutbestämda saker när vissa personer dök upp på skärmen (tex bua när nazisterna visade sig) och vifta med olika saker som vi fått i en en liten plastkasse. Det var en sådan upplevelse som inte går att beskriva, den måste upplevas!!
Jag kan inte sångerna och jag är inte speciellt bra på att sjunga men det gjorde inte ett dugg, jag hade väldigt roligt ändå. Mitt i filmen var det paus och tävling. Man hade möjlighet att komma utklädd som en av karaktärena i filmen, i pausen korades den som hade den bästa kostymen!Om ni har möjlighet så tycker jag ni ska gå på denna något udda tillställning. Nästa, och sista gången, är onsdagen den 30 maj.  Gå in på www.singalonga.net/sweden så kan du läsa om denna udda filmvisning!

1 kommentar: