söndag 22 augusti 2010

Skol- och kampanjstart

Äntligen har valrörelsen kommit igång ordentligt, de sista veckorna har bara varit en lång väntan på att få komma igång. Från och med i morgon så är vi ett team på tre personer (Frida Gårdmo och Joakim Holmertz ingår också) som ska åka runt i länet och kampanja. Känns väldigt bra att få sällskap på alla debatter, marknader, klasspresentationer etc som man far runt på i valrörelsen.
Idag kom en ny valundersökning som visar att Alliansen leder och har utökat ledningen - det känns bra. Men valet är inte vunnit förrän den 19:e september, så nu gäller det att få väljarna att förstå att Sverige skulle må bra av ytterligare 4 år med Alliansen i regering.
Axel började förskoleklass i torsdags. Det var med skräckblandad förtjusning som han gick dit - men efteråt sken han som en sol och tyckte att det hade varit jätteroligt. Till skolstarten så hade han fått en uppgift som skulle göras under sommaren. Han skulle göra ett litet bildkollage över skar som han tyckte om och även vad han var rädd för. I måndags så sa jag att han skulle ta tag i sin uppgift, men hans svar blev nej - han skulle inte göra sin läxa! När jag frågade varför så fick jag till svar; Jag får ändå inget betyg så det spelar ingen roll om jag gör den eller inte! En intressant kommentar från en sex-åring tycker jag! Det är roligare att hoppa höjd om man har en ribba....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar