måndag 8 september 2014

Valspurt!

Valrörelsen är nu inne på sin sista vecka, det är både skönt och lite vemodigt. Det är fantastiskt roligt att då vara en liten kugge i det stora maskineriet och det kommer att bli tomt på måndag. Men samtidigt så är det väldigt slitigt. Vi är ett fåtal som har förmånen att ha detta som sitt heltidsuppdrag, majoriteten av alla valarbetare är idiella och tar ledigt från jobbet för att att delta i valrörelsen och jobba för ett bättre Sverige. Oavsett partipolitik så tror jag att det är målet för alla som engagerat sig politiskt men hur ett bättre Sverige ska se ut har vi olika lösningar på.
Jag vill jobba för ett land som välkomnar nya Svenskar oavsett om de är flyktingar, jobb/studie"kärleks"-invandrare. Jag vill se ett Sverige där vi tror att den enskilda människan själv har förmågan att fatta beslut som rör deras liv oavsett om det gäller utbildning, vård/omsorg eller yrkesval. Jag vill att företagen ska få bra förutsättningar så att de kan expandera och på så sätt skapa fler arbetstillfällen. Jag vill att det ska vara möjligt att både leva på landsbygden och i staden och att man får mer förståelse för att förhållandena ser olika ut beroende på bostadsort. Jag vill att alla elever ska få samma förutsättningar oavsett var de bor och vilken bakgrund de har.
Håller ni med mig, rösta då på Folkpartiet och kryssa gärna mitt namn ( jag finns både på Jönköpings- Östergötlands-Rikslistan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar