torsdag 11 september 2014

Halmstad - Nässjö

Tre dagar kvar.....nedräkningen pågår! Just nu sitter jag på ett mycket skumpigt tåg på väg till Halmstad. Vän av ordningen undrar säkert vad jag gör här när det är valspurt. Saken är den att jag har vid ett flertal tillfällen motionerat, tillsammans med Jan Ertsborn, om behovet att rusta upp denna bana. Så idag ska jag tillsammans med FP-are från Halland och Jönköpings län uppmärksamma detta genom att resa sträckan Halmstad - Nässjö tillsammans. Vi har bjudit in pressen att åka med oss för att lyssna på våra synpunkter. Banan är viktig både för resenärer och godstransport men jag inser när jag nu åker med tåget att upprustningen verkligen är akut, har svårt att träffa rätt knappar på tangentbordet eftersom det skakar något otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar