lördag 19 januari 2013

Svensk sjukvård när den är som bäst!

Vi ( då menar jag även mig själv) är Snabba att klaga när sjukvården inte fungerar. Det gör den inte alltid och självklart ska vi sträva mot att den blir bättre. Men vid vissa tillfällen fungerar den utmärkt och det måste också komma fram i debatten.
Igår kom Axel hem från skolan med en väldigt svullen fot. Han hade trampat snett på idrotten och foten var rejält svullen. När vi kom hem var han så smärtpåverkad att jag inte fick röra vid hans fot. Jag ringde kl 15.30 till vårdcentralen för att rådfråga dem, de ville att jag skulle komma dit på en gång. Kl 16.00 träffade vi en läkare och 20 minuter senare satt vi i bilen, på väg till sjukhuset, med en röntgenremiss.kl 17.40 satt vi återigen i bilen med en röntgad fot ( ingen fraktur utan endast en rejäl stukning) på väg hemåt igen!
På en timme och fyrtio minuter hade vi fått läkartid, röntgen och utlåtande ( varav 40 minuter var biltransport). Det är den Svenska sjukvården när den fungerar som bäst! Tack ni alla vardagshjältar som jobbar i vården, dygnet runt/ året runt, för att hjälpa oss när vi behöver er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar