fredag 26 oktober 2012

Höstlov!?

Just nu sitter jag på Arlanda tillsammans med Socialförsäkringsutskottets övriga ledamöter och några tjänstemän. Denna veckan har riksdagen plenifritt ( vilket innebär att det inte är några sammanträden i riksdagen) och då passar vi på att göra en studieresa. Vi ska studera hur de jobbar med sina integrationsfrågor. De har lyckats bättre än oss med att integrera invandrarna och få dem i jobb. Man kan aldrig översätta olika system, från andra länder, rakt av. Men förhoppningsvis så kan vi få nya idéer och tankar som vi kan ha användning för i Sverige.
Tyvärr så infaller vår resa samtidigt som skolorna har höstlov. Axel är inte jätteglad över att jag är borta hela lovet ( och jag har dåligt "mammasamvete"). Men det sista han sa var; tänk nu inte på mig, jag klarar mig mycket bättre än du tror! Underbara unge ;-) men jag fick lova att köpa något till honom och det löftet kommer jag att hålla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar