tisdag 31 juli 2012

Hallon eller blåbär?

Vi går nu in i vår tredje och sista lediga vecka tillsammans, när man flänger och far som vi gör så är det väldigt skönt att få vara tillsammans en längre tid. Vi har inget större behov av att resa bort på vår sommarledighet utan njuter av att få vara hemma och göra saker som vi aldrig hinner med annars. Förra veckan var vi i Västervik, vi lyckades pricka in sommarens (enda) finaste  vecka!
Det märks att stora delar av Sverige är på semester, en vanlig vardag brukar jag få ca 50-100 mail i min inkorg, de sista dagarna har det bara varit ett 10-tal. Riksdagsposten får vi hemsänt under sommaruppehållet, men även där märks att de flesta gått på semester.
Nästa vecka så börjar Peter jobba igen och jag ska göra detsamma men det kommer att bli i en betydligt lugnare takt än vad det är när riksdagen är öppen och vi har plenum.
Hoppas ni har det skönt och också har möjlighet att njuta av ledigheten!
Mitt största bekymmer idag är om jag ska plocka blåbär eller hallon ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar