tisdag 3 juli 2012

Almedalen vs sten!

I år har jag valt att inte åka till Almedalen, men när jag läser alla statusuppdateringar därifrån så ångrar jag mig nästan. Men ibland så måste man prioritera, nästa år så åker jag dit! Denna veckan har jag istället valt att vara (själv) hemma och komma ifatt med allt som jag inte hunnit med under året. Eftersom vi båda veckopendlar så har vi bara helgerna hemma ( om vi inte reser iväg på jobb eller privata nöjen) vilket gör att vi bara hinner med det allra nödvändigaste i hemmet.Så denna veckan är avsatt till att rensa förråd och försöka få någon sånär ordning i trädgården. Egentligen så gillar jag trädgårdsarbete men det ska inte vara ett måste utan ett nöje. Igår och idag är det stenrensning som gäller ( tidigare ägare har lagt dekorationssten kring hela huset), den är väldigt fin när den är ogräsfri och lika hemsk med ogräs! Det är väldigt bra med IPod radio, under tiden så hinner jag lyssna på lördagsintervjuer och andra program som jag har missat under året. På kvällen så sitter jag klistrad framför nyheterna för att se vad som händer i Almedalen, och hinner jag inte in till nyheterna i tid så finns ju alltid TVplay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar