tisdag 13 december 2011

Mormor

Mestadels så tycker jag att jag har ett viktigt och hedrande uppdrag att få vara en av Sveriges folkvalda riksdagsledamöter. Det är en ära att få vara en liten kugge i maskineriet som är med och formar Sverige och dess framtid!
Men idag så känns detta ganska världsligt! Min mormor har fått åka in akut till sjukhuset pga magsmärtor. Troligen så är det någon form av tarmvred men man är inte helt säker. Så just nu ligger hon på operationsbordet och jag känner att inget annat är viktigt just nu. Mina tankar är hos henne hela tiden och det enda jag önskar är att hon ska få lida så lite som möjligt. En bukoperation är alltid ett ingrepp som man ska ha respekt för men i kombination med osäker diagnos, infektion och hög ålder så vet vi att det är en väldigt stor risk. Men det finns inga alternativ då hon har fruktansvärda smärtor.
Nu har jag fördrivit fem minuter framför datorn, frågan är hur jag ska få resten av dagen att gå....!

5 kommentarer:

  1. Gunnar Lingmerth13 december, 2011

    Jag skickar en varm tanke till din mormor!

    SvaraRadera
  2. Hur är det med din mormor?

    SvaraRadera
  3. Operationen gick bra, det var en gallsten på 3X4 cm som togs bort! Tyvärr så mår hon inte så bra rent psykiskt, det är en stor mental påfrestning för henne som gör att hon är ledsen!

    SvaraRadera
  4. Men gud hjälper väl henne, hon är ju som du en präktig pingstvän ;)

    SvaraRadera
  5. Att påstå att jag är pingstvän och präktig är väl att ta i!
    Ibland kan jag känna mig präktig men tyvärr alldeles för sällan!
    Som ung var jag aktiv i Pingstkyrkan ( och baptist) idag är jag inte aktiv i någon församling men jag bär med mig min "barndomstro"!

    SvaraRadera