fredag 29 juli 2011

Saknar ord!

Idag är det en vecka sedan den fruktansvärda händelsen i Norge. I en veckas tid har jag försökt skriva något om händelsen - men det går inte! Vad ska man skriva? Hur ska man uttrycka sig? Allt jag har funderat ut känns så simpelt när jag tänker på det, det går helt enkelt inte att beskriva det i ord och skrift.....så jag låter bli!
Men jag hoppas att vi försöker göra något bra av denna fruktansvärda händelse och får igång en debatt om demokrati och dess värde. Detta var inte något som riktades mot Socialdemokraterna i Norge, detta var en händelse som riktade sig mot demokratin i alla länder! Oavsett vilket parti vi tillhör så måste vi ha rätt att få göra det och rätt att uttrycka våra tankar - det ska ingen få stoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar