torsdag 17 februari 2011

Förstår inte var tiden tar vägen, inser att det är alldeles för länge sedan som jag gjorde ett blogginlägg.
förra veckan kom regeringen med det glada beskedet att man avsätter 1 miljard till det så kallade omvårdnadslyftet. Tanken är att pengarna ska användas till att öka kompetensen hos personalen inom äldreomsorgen. Som före detta omvårdnadslärare så vet jag att det finns ett stort behov av detta inom kommunerna. vi har många duktiga medarbetare inom äldreomsorgen men det kommer hela tiden nya rön och forskningen går framåt vilket gör att de har ett stort behov av att få tillgodose sig denna kunskap.
Axel fyllde 7 år i tisdags, tyvärr kunde jag inte vara hemma och fira honom och det känns i modershjärtat. Men vi hade ett stort släktkalas i lördags och till helgen ska vi ha barnkalas i simhallen. Det är en fantastisk uppfinning, barnen har roligt och kan leka utan att vi föräldrar behöver sanera bostaden resten av kvällen ;-)!
Om några timmar ska jag samla ihop mina pinaler och bege mig till tåget, men som alltid tar jag vägen förbi Hötorget för att få med mig ett fång blommor hem. Eftersom det är tulpansäsong nu så är det det som gäller i det Löfdahlska/Carlssonska hemmet, när jag ser dem så känner jag en förhoppning om att våren snart är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar