fredag 18 februari 2011

Första gången på 23 år!

I vårt hem så är fredagskvällar nästan heliga. Då samlas vi framför tv:n där vi äter gott, dricker ett glas vin (läsk till Axel) och bara umgås Men i kväll ska jag göra något som jag aldrig gjort tidigare....jag har varit politiskt aktiv i 23 år men jag har aldrig varit på ett politiskt möte en fredagskväll! Men i kväll är det dags. Som många av er vet så tillbringar jag mycket tid i Ydre kommun som är en av Sveriges minsta kommuner. FP har ingen aktiv kommunpolitiker här (de lyckades inte få fram namn till listan) men de är ändå en tapper skara som kämpar med sin kommunförening. I kväll har de årsmöte och jag ska dit som talare. Jag måste erkänna att det tar emot en fredagskväll men jag har bara 10 minuters bilväg hem till familjen så då är det överkomligt. Samtidigt är jag djupt imponerad över att de orkar kämpa på trots dålig påfyllning med medlemmar och ingen insyn i kommunpolitiken. Det ska de ha beundran för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar