onsdag 19 maj 2010

Tappad röst och gnagande samvete

Problemet med en blogg är att man har dåligt samvete när man inte uppdaterar den, vilket jag har varit urkass på den sista tiden. Förra veckan var plenifri, vilket innebär att vi inte har sammanträde i Stockholm utan arbetar hemma i länet. Må-to hade jag fullt upp med studiebesök och sammanträden men sedan har jag unnat mig att vara långledig över helgen. Min man Peter fyllde 40 år i torsdags så vi åkte iväg och njöt av tillvaron och laddade våra batterier.Det märks att det är valrörelse i år. Det blir fler och fler aktiviteter på schemat och det är svårt att hitta tid för sig själv och familjen.Men min fasta övertygelse är att man måste få strecka vissa timmar/dagar för att få njuta av livet också - annars orkar men inte med tillvaron.

Men nu är batterierna fulladdade och jag är tillbaka i Stockholm. Idag har jag haft förmånen att få guida en niondeklass från Hillerstorp, här i riksdagshuset. Tyvärr så har rösten svikit mig så jag fick väsa fram det jag skulle säga - men jag tror att de hörde det mesta som jag sa. Det märks att det är många klassresor som går till Stockholm i dessa tider. Det vimlar av klasser som blir guidade, i riksdagshuset. Det är väldigt roligt att få berätta hur vårt arbete fungerar och att visa upp vårt vackra riksdagshus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar