tisdag 1 september 2009

Motionsfunderingar

Sitter och läser tidigare motioner för att få inspiration och idéer till nya - om du har någon fundering så mottages den tacksamt!

Ibland funderar jag på om det inte är dags att förändra arbetet med motionsskrivande - det är bara 0,2% som bifalls!

Frågan är varför alla 349 riksdagsledamöter lägger ner så mycket möda och arbete på något som ger så lite i utdelning - hade vi inte kunnat lägga det arbetet på något som ger mera....?!



Men nu är det bestämt att det är så arbetet ska gå till - så det är bara att rätta sig i ledet och skriva!!



I kväll ska jag träffa "valmanifestsgruppen" i Jönköpings län för att starta arbetet inför valet. Helt otroligt vad fyra år går fort - det känns som om det var igår vi höll på med detta...!



Axel är inne i "lilla Tonåren" och är riktigt sexårstrotsig - han anser att allt jag gör och allt jag säger är fel och jag förstår ingenting!!!

För ett tag sedan skrek han; det är bara för att du är "kungens president" som du tror att du bestämmer över mig!!! Det är inte lätt att hålla ordning på politiken och vad som är vad, men jag förklarade att jag bestämmer för att jag är hans mamma och ingeting annat....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar