söndag 30 september 2012

Gratis undervisningsmaterial och resor!

Idag är en mulen och grå höstdag, som gjord för hushållsarbete!
Veckan som kommer ska båda Peter och jag vara bortresta så det gäller att tvätta och stryka idag så att vi får med oss det vi ska .
Jag ska åka till Bryssel i tre dagar för att besöka parlamentet, kommissionen och NATO. Jag tycker att det tillhör allmänbildningen för en riksdagsledamot att ha varit där så det är hög tid för mig att åka dit. Jag kommer att åka med Folkpartister från Jönköpings län, ska bli riktigt roligt.
Denna veckan har jag ägnat åt motionsskrivning, vi hade internt "motionsstopp" i fredags så nu har våra politiska sekreterare några dagar på sig att korrekturläsa dem och anpassa dem till "skrivmallen"! Jag har fått in ett 10-tal enskilda motioner i varierande ämnen. Om du är intresserad av vad jag motionerat om så kommer de att finnas på riksdagen.se om någon vecka. Gå in under ledamöter/sagt och gjort/motioner, så finner du dem där.
Om du inte har varit inne på riksdagens hemsida innan så tycker jag du ska kolla in den. Där hittar du alla ledamöter och vad de har sagt och gjort i riksdagen. Det finns också material att beställa för lärare, det sträcker sig från förskoleklass och upp till gymnasienivå. För de yngsta är det berättelser om hur demokratin fungerar i serieformat - brukar vara mycket uppskattat. Materialet är kostnadsfritt och man kan beställa klassuppsättningar som skickas gratis till skolan.
Nu är det väl bäst att sätta igång med hushållsarbetet så att vi har något att packa ner i våra resväskor i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar