torsdag 24 april 2014

Nu är valrörelsen igång!

Då var valrörelsen igång för min del. Idag har jag deltagit på den första skoldebatten inför valet. Det var Lärarnas Riksförbund som tillsammans med Östanåskolan och Eksjövux bjöd in till debatt på gymnasieskolan i Eksjö. De elever som går sitt tredje år på gymnasiet var inbjudna och det var många engagerade elever på plats. Tyvärr så kom varken V eller SD och MPs debattdeltagare dök upp när halva debatten gått. Om vi ska få ungdomarna engagerade i politiken så måste vi även ta dem på allvar och se till att vi kan deltaga på de debatter som vi blir inbjudna till.
Axel slutade skolan redan vid lunchtid och han valde att vara med mig på debatten framför att vara på Fritis. Jag måste erkänna att jag tycker det är lite roligt nör han är intresserad och vill följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar