torsdag 30 januari 2014

Ocker eller tält!?!

Det är inte så ofta som jag blir riktigt arg och upprörd men igår hände det och det har hängt med hela dagen! Vecka 27 är det den stora politikerveckan i Visby, Almedalsveckan. Vi politiker möter företagare, opinionsbildare, organisationer och den vanlige väljaren på ett trevligt och otvunget sätt. I år är det valår och då blir det extra viktigt att vara på plats. Vart år är det samma bekymmer med boende i Visby. Alla priser höjs denna veckan och många bokar år från år. Själv har jag lyckats hitta bra och billiga ( allt är relativt men jämfört med andra så har det varit billigt) boende. Förra året bodde jag i en liten lägenhet i ett gårdshus, jag fick betala 5500 för den veckan. Visserligen är det inte jag personligen som står för notan men jag tycker att vi ska vara rädda om våra skattepengar. Igår fick jag mail från de personerna som jag hyrde av förra året. De tyckte att jag var en bra hyresgäst och erbjöd mig att hyra i år igen men de skrev att de hade höjt hyran lite sedan förra året. Jag skrev tillbaka och undrade vad årets hyra var och fick till svar att den var 12000 för en vecka!!!!!! Det anser jag är ocker och tackade nej. Jag vill inte vara med och bidra till att man kan fortsätta med dessa hutlösa priser. Funderar allvarligt på om jag ska tälta några nätter istället. Tyvärr kan jag inte vara med hela veckan om jag ska sova i tält då min rygg inte mår bra av det. Men hittar jag inget boende till rimligt pris så blir det tält !

1 kommentar:

  1. Jag tycker du gjorde rätt som tackade nej till deras "prisvärda" erbjudande. Bra gjort!!

    SvaraRadera