onsdag 15 januari 2014

Brev och blommor

Idag är första arbetsdagen i Stockholm för i år. Vi rivstartade detta supervalår (eftersom vi både EU-valet och riksdag/kommun/landstings-val infaller i år har det fått denna benämning) med partiledardebatt i riksdagens kammare. Jag tror att det är skolan, arbetsmarknaden och integrationen som kommer att bli de stora frågorna i årets val och det var de frågor som också debatterades i talarstolen idag. Om ni är intresserade av att se debatten i efterhand så finns den på riksdagen.se och på SVT play.
Själv har jag ägnat min dag åt att öppna post och svara på mail. Jag har fått många förfrågningar om att guida klasser (som kommer hemifrån länet) här i riksdagen. Ett av mina roligaste arbetsuppgifter är att träffa ungdomar och berätta om mitt uppdrag som riksdagsledamot. Ofta är de väldigt insatta och har många frågor som inte alltid vuxna skulle våga ställa.
Det märks i övernattningslägenheten att vi inte varit där på några veckor. Ni som känner mig vet att jag måste ha blommor/växter omkring mig för att må bra och det är just nu en bristvara i mitt Stockholmsboende. Så nu ska ge mig ut på stan och inhandla lite blommor till lägenheten, förresten så hörde jag att det var tulpanens dag idag så jag får nog ta en knippe av dessa vårblommor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar