måndag 26 november 2012

Politiker vs mamma

Ibland så krockar mina roller här i livet. Jag brukar säga att jag är mamma, fru, politiker och just i den ordningen som jag räknade upp dem. Det innebär, att när det är möjligt, så går min mammapolitiker före mitt politiska uppdrag. Ibland är det inte möjligt, vissa saker måste man göra på sitt jobb precis som på alla andra jobb. Har jag votering, utskottsammanträden, gruppmöte eller något annat som jag måste göra så krävs det att Axel är sjuk för att han ska gå först, men så är det ju för alla föräldrar oavsett yrke/ uppdrag.
Men idag hade jag anmält mig som deltagare på ett intressant seminarium om Toretts syndrom och detta fick faktiskt styka på foten idag.
Axel har deltagit i en teckningstävling som anordnades av Vuxenskolan ( för er som inte vet så är FP, C och LRF huvudman för detta studieförbund). Det var hans fritidspedagog ( tack Cilla för ett bra initiativ) som kom på att klassen skulle vara med i denna tävling. Temat var Astrid Lindgrens figurer och anledningen var att det är 105 år sedan hon föddes i år. Axel kom hem för några veckor sedan och talade om att han ritat Carlsson på taket. Som de flesta föräldrar skulle gjort så sa jag, vad bra att du försökt men räkna inte med att vinna......man vill ju inte att ens barn ska bli besvikna ;-)
Förra veckan hade jag en lycklig och stolt son på telefonen som talat om att han vunnit!
Så idag ställde jag in mitt deltagande på föreläsningen för att kunna vara med på prisutdelningen. I eftermiddag sker den i Mariannelund med tidningen närvarande - det är ett stort tillfälle för en 8-årig vinnare!

4 kommentarer:

  1. Det skulle vara roligt att se den teckningen!

    SvaraRadera
  2. Den finns i Vimmerby tidning idag ( 28/11) och kan ses på nätet. Även Smålandstidningen har den idag men där måste man vara prenumerant för att kunna se den!

    SvaraRadera
  3. Jättefin teckning!

    SvaraRadera